
Najczęściej zadawane pytania
Jakie mamy aktualnie oferty autokarowe w danym terminie?
Aby to sprawdzić nalepiej zajrzeć na naszą stronę internetową do zakładki wszystkie objazdówki i kliknąć przycisk Przejdź do listy ofert! Tam należy wybrać interesujący nas zakres dat w opcjach filtrowania nad listą wyjazdów.
Co oznacza termin bliski potwierdzenia i potwierdzony? Czym są "ostatnie miejsca"?
Ma liście terminów możemy się spotkać z kolorowymi etykietami:
- zieloną – termin potwierdzony, czyli gwarancją, że taki wyjazd na pewno się odbędzie
- błękitna “Bliskie potwierdzenia”, która oznacza, że na dany termin mamy już tylu chętnych, że lada moment wyjazd może się potwierdzić
- czerwona etykietka – ostatnie miejsca – informuje o tym, że mamy tu już cenę last minute i do kompletu pasażerów brakuje nam już tylko kilka osób.
Czy termin wycieczki jest potwierdzony?
Można to sprawdzić klikając na rozwijaną listę terminów we wstępnym formularzu zgłoszeniowym. Wyjazdy potwierdzone będą miały zieloną etykietę informującą o tym statusie.
Co jeśli nie zbierze się minimalna liczba osób na wyjazd?
Jeżeli nie zbierze się grupa podróżnych, która umożliwi zrealizowanie wycieczki, Dział Obsługi Klienta skontaktuje się z Państwem by zaproponować dalsze rozwiązania:
- Przeniesienie na inny wyjazd, który się odbędzie. Tu może dość do sytuacji, że konieczna będzie dopłata z Państwa strony lub jeżeli wyjazd jest tańszy to dokonamy zwrotu nadpłaconej gotówki.
- Zamiana środków na voucher do wykorzystania w naszym Biurze Podróży.
- Zwrót środków na konto wskazane przez Państwa w ciągu 14 dni.
Kiedy dostanę informację, że wyjazd się nie odbędzie?
Zgodnie z Ustawą o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych obowiązują następujące terminy:
- Dla wyjazdów dłuższych niż 7 dni (wliczając w to przejazdy) – najpóźniej 20 dni przed planowanym odjazdem
- Dla wyjazdów dłuższych niż 3 dni (wliczając w to przejazdy) – najpóźniej 7 dni przed planowanym odjazdem
- Dla wyjazdów maksymalnie 3-dniowych (wliczając w to przejazdy) – najpóźniej 3 dni przed planowanym odjazdem
Mamy świadomość, że często Państwa wyjazdy są ściśle powiązane z kwestiami urlopowymi, dlatego kontaktujemy się z Państwem niezwłocznie po anulowaniu wyjazdu i nie czekamy do ostatniej chwili z decyzją o anulacji.
Co zawiera cena? Czego nie zawiera cena?
Wszystkie informacje o tym, co jest już zawarte w cenie, a czego ona nie obejmuje znajdziecie Państwo w zakładce „Świadczenia” na każdej karcie produktowej, niezależnie czy mówimy o wakacjach pobytowych czy wycieczkach.
Cena zawsze zawiera:
- przejazd autokarem klasy PREMIUM (powiększona przestrzeń między siedzeniami, klimatyzacja, DVD, WC, barek)
ubezpieczenie - opiekę pilota w czasie podróży
- Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
- Turystyczny Fundusz Pomocowy
Oprócz tego w przypadku wakacji pobytowych zawsze jest tu zawarta opieka rezydenta, a na dłuższych wycieczkach w cenie zawarte są noclegi i wyżywienie wg. wybranej opcji.
Cena nigdy nie zawiera opłat programowych, podatków turystycznych, wjazdowych, klimatycznych, które dla każdego uczestnika mogą być dedykowane. Te opłaty są uiszczane u pilota na początku wyjazdu.
Czy są jakieś "ukryte opłaty"?
Nie, nie ma żadnych ukrytych opłat. Należy się jednak każdorazowo zapoznać z zakładką Świadczenia dla planowanego przez Państwa wyjazdu, ponieważ tam znajdziecie informacje o potencjalnych dodatkowych kosztach na miejscu. Najpopularniejszymi kategoriami takich kosztów są opłaty programowe dla wycieczek nastawionych na zwiedzanie i podatki miejskie, turystyczne i klimatyczne dla wakacji pobytowych.
Jakie hotele mamy na konkretnych wycieczkach objazdowych?
Taką informację jesteśmy w stanie Państwu podać w przypadku terminów ze statusem „POTWIERDZONY”. Warto wtedy zapytać obsługującą Państwa osobę. Czasem może się zdarzyć, że sprzedawca nie będzie na wyrywki znać dokładnego hotelu, jednak jeżeli zależy Państwu na tej informacji to warto poprosić o weryfikację w Dziale Organizacji.
W przypadku wyjazdów jeszcze niepotwierdzonych, trzeba każdorazowo zapytać sprzedawcę, czy już wiadomo jaki będzie hotel.
Gdzie dokładnie położony jest hotel?
W przypadku wyjazdów pobytowych takie informacje znajdziecie Państwo w opisie miejsca pobytu.
W przypadku wycieczek objazdowych warto zapytać konsultanta z Obsługi Klienta o lokalizację hotelu, bądź jego nazwę, żeby samemu to sprawdzić.
Jaka będzie odległość od morza?
W przypadku wyjazdów pobytowych takie informacje znajdziecie Państwo w opisie miejsca pobytu.
W przypadku wycieczek objazdowych warto zapytać konsultanta z Obsługi Klienta o lokalizację hotelu, bądź jego nazwę, żeby samemu to sprawdzić.
Czy będzie balkon z widokiem na morze?
W przypadku wyjazdów pobytowych takie informacje znajdziecie Państwo w opisie miejsca pobytu.
W przypadku wycieczek objazdowych warto zapytać konsultanta z Obsługi Klienta o lokalizację hotelu, bądź jego nazwę, żeby samemu to sprawdzić.
Co to jest dokwaterowanie?
Jak można przeczytać w naszym słowniczku turystycznym, dokwaterowanie to rozwiązanie stosowane przez niektóre biura podróży, w którym osoby podróżujące samotnie są kwaterowane razem w jednym pokoju, najczęściej dwu- lub trzyosobowym, aby obniżyć koszty. Dzielą wówczas łóżka i koszty zakwaterowania.
Czy muszę dopłacać za dokwaterowanie?
Nie, jeżeli znajdzie się współtowarzysz do dokwaterowania.
Jeżeli nie znajdą się inne osoby do dokwaterowania, to w zależności od sytuacji: albo nie będzie dodatkowych kosztów i będzie się miało pokój dwuosobowy dla siebie, albo będzie wymagana dopłata to wolnego łóżka.
Gdzie i w jakich godzinach będzie serwowane wyżywienie?
Najczęściej takie informacje moża znaleźć o opisie miejsca pobytu, bądź w zakładce Świadczenia. W przypadku braku takiej informacji warto spytać konsultanta z infolinii.
Jakie są warunki wyżywienia i w jakiej formie (wyporcjowane czy bufet)?
Takie informacje są zawarte w zakładce Świadczenia. Mogą się różnić między poszczególnymi obiektami i wycieczkami. Różnice mogą również wynikać z wykupionego pakietu żywieniowego.
Czy napoje do posiłków są dodatkowo płatne?
W pierwszej kolejności należy zapoznać się z zakładką Świadczenia, gdzie jest to opisane. Najczęściej darmowe są podstawowe napoje jak woda czy herbata. Inne napoje, zwłaszcza alkohole najczęściej są dodatkowo płatne.
Czy dana wycieczka jest bardzo męcząca, czy jest dużo chodzenia?
Poziom intensywności jest kwestią bardzo indywidualną, dlatego zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta, który w oparciu o udzielone przez Państwa informacje o potencjalnych barierach zdrowotnych doradzą Państwu odpowiedni program.
Czy będzie czas wolny i jak długo?
Tak. W zasadzie każda wycieczka objazdowa ma przewidziany czas wolny. O lokalizacjach, gdzie ten czas wolny jest przewidziany, dowiecie się Państwo z ramowego programu wycieczki na stronie internetowej.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta.
Co obejmuje zwiedzanie i jakie obiekty zwiedzamy wewnątrz?
Takie informacje znajdziecie Państwo częściowo w ramowym programie wycieczki, a częściowo w zakładce Świadcenia, gdzie w informacji o opłatach programowych będą zawarte wejściówki do miejsc biletowanych.
Warto pamiętać, że wszystkie wycieczki typu Express, czyli te bez zaplanowanych zorganizowanych noclegów, obejmują zwiedzanie jedynie z zewnątrz i ewentualne zwiedzanie wnętrz można zrealizować we własnym zakresie w czasie wolnym.
Czy przewodnik będzie polskojęzyczny?
Tak, nasi przewodnicy lokalni są polskojęzyczni.
Co wchodzi w skład opłat programowych?
W skład opłat programowych wchodzi system tour guide, usługę przewodnicką, podatki turystyczne, opłaty wjazdowe, opłaty klimatyczne w hotelach, a przede wszystkim bilety wstępu do zwiedzanych miejsc. Dokładny zakres objęty opłatami programowymi można sprawdzić w zakładce Świadczenia, którą znajdą Państwo przy każdym wyjeździe.
Jak długo trwa podróż autokarem podczas danej wycieczki?
To zależy od programu wycieczki i długości trasy „do” i „z powrotem”. Dla ustalenia przybliżonego czasu podróży, uwzględniającego postoje można przyjąć, że autokar pokonuje średnio 75km w ciągu godziny.
Tak więc przykładowo możemy oszacować, że przejazd z Wrocławia do Mediolanu (1170km), uwzględniający postoje, będzie trwał ok. 15,5 godziny.
Co ile jest przerwa w trakcie przejazdu autokarem?
Ustawodawca sugeruje postoje co 4,5 godziny, natomiast w Biurze Podróży Oskar, poza sytuacjami losowymi, takie postoje realizujemy co 3-4 godziny.
Jaka jest trasa przejazdu?
O trasę przejazdu głównego autokaru można zapytać konsultanta z Biura Obsługi Klienta.
Samodzielnie, choć wymaga to nieco więcej zachodu, można to sprawdzić przechodząc na danej wycieczce do zakładki Rozkład jazdy i tam sprawdzić, dla jakich miejscowości nie ma przewidzianych dopłat za przejazd antenowy.
Co to jest przejazd antenowy?
Jak możemy przeczytać w naszym słowniczku turystycznym:
Antenka (przejazd antenowy) to mały bus lub autokar dowozi klientów z miast poza główną trasą do punktu zbiórki.
Czy 17-latek może jechać bez opiekuna?
Nie, nie może. Co więcej, jeżeli opiekunem nie jest rodzic lub ustanowiony oficjalnie opiekun prawny, to dziecko potrzebuje notarialnie poświadczonej zgody obojga opiekunów na powierzenie pieczy nad małoletnim. Takie zaświadczenie powinno być w języku angielskim, żeby uniknąć ewentualnych problemów na granicy.
Warto pamiętać: samo bycie członkiem rodziny nie legitymizuje opiekuna, tak więc taką zgodę musi posiadać np. pełnoletnie rodzeństwo, które będzie w roli opiekuna czy np. babcia jadąca z wnuczkiem.
Czy na pokładzie autokaru jest toaleta?
Tak, we wszystkich naszych autokarach są toalety. Warto jednak pamiętać, że powinny być traktowane jako rozwiązanie w sytuacjach kryzysowych. W trakcie jazdy są oraganizowane regularne postoje, żeby pasażerowie mogli załatwić swoje potrzeby fizjologiczne.
Czy na pokładzie autokaru jest Wi-Fi?
To zależy od konkretnego autokaru. Przed wyjazdem warto zapytać sprzedawcę, jeżeli ten aspekt podróży jest dla Państwa ważny.
Czy w autokarze jest klimatyzacja?
Tak, wszystkie autokary są klimatyzowane.
Czy w autokarze są gniazdka elektryczne?
Tak, w niemal wszystkich autokarach są „klasyczne” gniazdka elektryczne. Większość pojazdów posiada też gniazda USB, najczęściej 2-3 na dwa sąsiednie fotele.
Jaki jest limit bagażu (waga, ilość)?
Dokładne wytyczne dotyczące bagażu możecie Państwo znaleźć w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa w imprezach turystycznych.
Wielkość:
- 1 sztuka bagażu podręcznego może mieć wymiary maksymalne 55 x 20 x 40 cm
- 1 sztuka bagażu głównego nie powinna przekraczać rozmiaru dużej walizki
Waga:
- 1 sztuka bagażu podręcznego do 5 kg
- 1 sztuka bagażu głównego o wadze do 20 kg
- dzieci do lat 2 – nie mają prawa do przewozu bezpłatnego bagażu
- wyłącza się możliwość łączenia bagażu na 2 osoby w 1 bagaż główny o wadze 40 kg
Nadbagaż:
- nadbagaż jest możliwy tylko za zgodą kierowcy i jeżeli jest jeszcze przestrzeń w lukach autokaru
- dopłaty do nadbagażu:
- do 5 kg nadbagażu – 50 zł,
- od 5 – 10 kg – 100 zł,
- powyżej 10 kg – opłata proporcjonalna
Dodatkowe sztuki bagażu:
- na wycieczkach tematycznych dodatkowe sztuki bagażu (jak np. narty na wyjeździe narciarskim) nie są objęte dopłatami
- wszystkie inne przypadki są objęte indywidualną dopłatą i są możliwe tylko wtedy, jeżeli łączne limity przestrzeni lub wagi w autokarze nie zostały osiągnięte
- dodatkowy bagaż np. rower, powinien być zabezpieczony w taki sposób, żeby ani samemu nie uległ zniszczeniu w transporcie, ani też nie stwarzał zagrożenia dla bagażu innych podróżnych
- w ramach dodatkowych sztuk bagażu niedopuszczalne jest zabieranie większych urządzeń akumulatorowych jak hulajnogi czy rowery elektryczne
Czy mogę zabrać ze sobą zwierzę?
Nie, nie ma takiej możliwości.
Czy mogę zabrać rower itp.?
Tak, istnieje możliwość zabrania dodatkowego bagażu. Najczęściej wiąże się to z dopłatami, natomiast należy pamiętać, że:
- na wycieczkach tematycznych dodatkowe sztuki bagażu (jak np. narty na wyjeździe narciarskim) nie są objęte dopłatami
wszystkie inne przypadki są objęte indywidualną dopłatą i są możliwe tylko wtedy, jeżeli łączne limity przestrzeni lub wagi w autokarze nie zostały osiągnięte - dodatkowy bagaż np. rower, powinien być zabezpieczony w taki sposób, żeby ani samemu nie uległ zniszczeniu w transporcie, ani też nie stwarzał zagrożenia dla bagażu innych podróżnych
- w ramach dodatkowych sztuk bagażu niedopuszczalne jest zabieranie większych urządzeń akumulatorowych jak hulajnogi czy rowery elektryczne
Co to jest ubezpieczenie od kosztów rezygnacji i jak działa?
Jak możemy przeczytać w naszym słowniczku turystycznym:
Ubezpieczenie od rezygnacji obejmuje zwrot kosztów, gdy choroba lub zdarzenie losowe uniemożliwi wyjazd. Zakres zdarzeń objętych ubezpieczeniem jest różny dla poszczególnych pakietów.
Jakie są zniżki z tytułu KDR i stałego klienta itp.?
Aktualne rabaty i promocje, można znaleźć na naszej dedykowanej stronie: Akcje promocyjne.
Stali klienci otrzymują 5% zniżki, posiadacze Ogólnopolskiej Karty Seniora lub Sucholeskiej Karty Mieszkańca mogą liczyć na 10-procentową obniżkę, natomiast 3% obniżki przewidziane jest dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny.
Nie licząc Karty Dużej Rodziny, zniżki nie łączą się ze sobą.
Jakie są wymagania paszportowe?
Paszport jest dokumentem, który zawsze warto przy sobie mieć w trakcie wycieczek zagranicznych.
Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo w przypadku wycieczek objazdowych w sekcji Informacje dodatkowe w zakładce Opis oferty.
Przykład:
Jakie dokumenty powinien mieć obywatel Ukrainy?
Obywatel Ukrainy podróżujący z naszym biurem podróży po Europie powinien posiadać:
- Paszport biometryczny (uprawnia do pobytu w strefie Schengen do 90 dni) lub w przypadku braku – wizę Schengen (typ C).
- Ubezpieczenie podróżne obejmujące koszty leczenia.
- Dokumenty potwierdzające cel podróży (np. rezerwacja wycieczki) i posiadanie środków finansowych.
- Dzieci podróżujące bez opieki potrzebują notarialnego upoważnienia.
Uwaga: Od 2025 r. przy wjeździe do UE będzie obowiązywał system EES (rejestracja danych biometrycznych), a od 2026 r. wymagane będzie dodatkowe zezwolenie ETIAS.
Czy muszę wykupić wycieczkę fakultatywną przed wyjazdem czy mogę na miejscu?
Wycieczkę fakultatywną można można wykupić również na miejscu. W przypadku wakacji pobytowych – u rezydenta, a w przypadku wycieczek objazdowych – u pilota.
Czy trzeba odesłać podpisaną umowę czy wystarczy opłacić rezerwację?
Aktualnie opłacenie zaliczki traktujemy już jako potwierdzenie rezerwacji. Nie ma konieczności odsyłania podpisanej umowy.
Czy możemy wydłużyć czas trwania rezerwacji opcjonalnej?
W wyjątkowych sytuacjach sprzedawca może zgodzić się na wydłużenie rezerwacji opcjonalnej.
Jakie są warunki zmiany rezerwacji lub zmiany uczestnika, i jakie są koszty?
Zmiany na rezerwacjach możliwe są maksymalnie 7 dni przed datą wyjazdu określoną w umowie. Organizator pobiera za dokonanie zmian w powyższym zakresie, o ile warunki promocji nie stanowią inaczej, opłaty w wysokości:
- przy wartości rezerwacji powyżej 500 zł / os.:
- każdorazowa zmiana rezerwacji w terminie do 50 dni przed dniem wyjazdu – opłata do 200 zł / osobę,
- każdorazowa zmiana rezerwacji w terminie do 30 dni przed dniem wyjazdu – opłata do 350 zł / osobę,
- każdorazowa zmiana rezerwacji w terminie krótszym niż 30 dni przed dniem wyjazdu – opłata do 500 zł / osobę
- każdorazowa zmiana danych osobowych Uczestnika – 200 zł (nie dotyczy zmian wynikających ze zmiany dokumentów tożsamości i tzw. „literówek”)
- przy wartości rezerwacji poniżej 500 zł / os.:
- każdorazowa zmiana rezerwacji w terminie do 50 dni przed dniem wyjazdu – opłata do 100 zł / osobę,
- każdorazowa zmiana rezerwacji w terminie do 30 dni przed dniem wyjazdu – opłata do 150 zł / osobę,
- każdorazowa zmiana rezerwacji w terminie krótszy mniż 30 dni przed dniem wyjazdu – opłata do 200zł / osobę
- każdorazowa zmiana danych osobowych Uczestnika – 100 zł (nie dotyczy zmian wynikających ze zmiany dokumentów tożsamości i tzw. „literówek”)
Opłatą za zmianę rezerwacji nie są objęte: dopłata do wyżywienia, dopłata do pokoju jednoosobowego, dopłata do ubezpieczenia od chorób przewlekłych i nowotworowych oraz inne dopłaty dokonywane w terminie do 7 dni przed wyjazdem.
Jakie są warunki i koszty anulacji rezerwacji przez podróżnego?
W przypadku Imprez lotniczych:
- do 45 dni przed dniem wyjazdu – do 50% ceny,
- od 44 lub później – do 95 % ceny Imprezy
W przypadku Imprez autokarowych:
- do 40 dni przed dniem wyjazdu – do 25 % ceny Imprezy,
- do 30 dni przed dniem wyjazdu – do 45 % ceny Imprezy,
- do 20 dni przed dniem wyjazdu – do 70 % ceny Imprezy,
- do 7 dni przed dniem wyjazdu – do 85 % ceny Imprezy,
- do rozpoczęcia Imprezy 95 % ceny Imprezy.
Opłata za odstąpienie od Umowy w trakcie Imprezy turystycznej (przerwanie uczestnictwa lub odstąpienie od Umowy po dacie rozpoczęcia imprezy) lub za niestawienie się w miejscu zbiórki wynosi 100% ceny Imprezy. Opłata za odstąpienie podlega potrąceniu z wpłatą dokonaną przez Klienta. W przypadku, gdy wpłacona zaliczka nie pokrywa w całości opłaty za odstąpienie, Klient zobowiązany jest do dokonania dopłaty.
W jakim terminie będzie realizowany zwrot środków za wyjazd anulowany przez biuro lub rezerwację anulowaną przez uczestnika?
Środki przekazujemy w ciągu 14 dni roboczych.
Gdzie mogę zgłosić reklamację?
Można złożyć osobiście w siedzibie Biura Podróży Oskar w Galerii Sucholeskiej przy ul. Obornickiej 85 w Suchym Lesie (2 piętro).
Reklamację można też wysłać na maila: biuro@oskar.com.pl
Jakie są procedury zgłaszania szkody podczas wycieczki?
Należy się skontaktować z centralą ubezpieczyciela, u którego jesteście Państwo ubezpieczeni na okoliczność danej szkody.
W awaryjnych sytuacjach można poprosić o podpowiedź czy pomoc pilota wycieczki, bądź rezydenta na miejscu. Należy jednak pamiętać, że zgłoszenie szkody będziecie Państwo musieli wykonać samodzielnie.
Kiedy potwierdzamy i anulujemy transport antenowy?
Potwierdzenie przejazdu antenowego powinno nastąpić na dwa dni przed planowanym wyjazdem – w tym celu prosimy klientów o kontakt z naszym biurem. Jednocześnie, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, staramy się proaktywnie informować klientów, jeśli z jakichkolwiek przyczyn przejazd miałby zostać anulowany.
Czy osoba niepełnoletnia może zwiedzać muzeum Heineken?
Nie, osoba niepełnoletnia nie może zwiedzać tego muzeum, nawet pod opieką osoby dorosłej. Jest to bardzo rygorystyczny wymóg nałożony przez samo Muzeum.
Czy jest konieczność fotelika dla dzieci?
W autokarze nie ma takiej konieczności.
Jeżeli mówimy o przejeździe „antenkowym” to tutaj wszyscy poniżej 150 cm muszą mieć fotelik lub siedzisko. Zazwyczaj kontaktujemy się przed wyjazdem, żeby o tym przypomnieć.
